U bent hier

Wanneer consumenten het merk Coca Cola in de rekken zien staan naast een goedkoper merk, zullen de meesten gegarandeerd kiezen voor het duurdere merk. En zo is dat voor veel andere producten het geval. Toch worden huisproducten minstens even smaakvol bevonden als duurdere merken. Dat blijkt uit blinde smaaktesten in opdracht van supermarktketen Aldi, zo meldt Het Laatste Nieuws. ”Maar kopen gaat over veel meer zaken”, zegt marketingprofessor Malaika Brengman.

 

“We winkelen niet met ons verstand, maar laten ons leiden door onze ogen, onze emoties”, zegt professor Brengman. “Het verklaart waarom we vaak kiezen voor het bekendere en duurdere product, dat niet per se beter is.” Volgens Brengman wordt smaak grotendeels beïnvloed door de relatie die de consument heeft met het merk.

 

Lees meer:
VTM Nieuws:
“Huismerk even lekker als A-merk”
HLN: “Huismerken even goed of beter dan A-merken” (+)