Het jaarverslag vertrekt van zes zogenaamde cinemagraph-foto’s: statische foto’s met kleine, subtiel bewegende onderdelen. Op één foto na zijn het allemaal beelden van koppels, meestal van een zorgverstrekker en een patiënt samen. 
 
Dat laatste woord – samen – is belangrijk. Daarmee wil het UZ Brussel uitdrukken dat het de combinatie van waarden, inzichten en kennis van de patiënt in combinatie met de expertise van de zorgverstrekker is die het ‘m doet. 
 
Eén van de koppels op de foto’s toont niet een patiënt en een zorgverstrekker, maar het hoofd van de IT-afdeling van het ziekenhuis en een hoofdverpleger. Samen hebben ze meegebouwd aan het uitwerken van een Elektronisch Patiëntendossier dat  in 2016 door vijf andere ziekenhuizen in partnership werd aangekocht. Een andere foto toont slechts één persoon: Marc Noppen, de CEO van UZ Brussel. Hij legt de visie van ‘zijn’ ziekenhuis uit. 
 
Het hele jaarverslag, een toonaangevend model in de gezondheidssector, kan u hier ontdekken