U bent hier

Winnaar Lannoy met leden van de jury en Marketeer van het Jaar Anouk Lagae (rechts op de foto)

Donderdag 10 december 2015 reikte Partners in Marketing (PIM) haar prijs voor ‘Beste Marketingthesis van Vlaanderen’ uit. WInnaar was Klaas Lannoy, die afstudeerde aan de VUB met zijn eindverhandeling ‘Self-checkout binnen supermarkten: tevredenheid en motieven tot gebruik.’ Hij nam de prijs in ontvangst uit de handen van Marketeer van het Jaar Anouk Lagae, tijdens een uitreikingsceremonie bij brouwerij Duvel Moortgat in Puurs.

On Thursday 10th of December 2015, the association Partners in Marketing (PIM) awarded Klaas Lannoy its prize for ‘Best Marketing Thesis of Flanders.’ Klaas Lannoy, who graduated from VUB, won the award for his thesis “Self checkout in supermarkets: Satisfaction and motives to use.”

 

Met de wedstrijd voor ‘Beste Marketingthesis van Vlaanderen’ wil PIM studenten stimuleren om voor het boeiende marketingvak te kiezen. Het is al de 14de keer op rij dat de vakorganisatie de prijs uitreikt. Dit jaar waren 11 afstuderende studenten genomineerd, waaronder drie van de Vrije Universiteit Brussel. Het was uiteindelijk Klaas Lannoy die met de hoofdprijs ging lopen.

 

Interessant voor retailsector
Zijn onderzoek vormt boeiende lectuur voor de retailsector, aldus de bedrijfsjury. “Retailers en consumenten vragen steeds meer naar self-service,” luidde het. “Er is echter weinig gekend over factoren die gerelateerd zijn aan de tevredenheid over en aan de motieven tot het gebruik van deze technologie. Klaas trad met zijn thesis in de voetsporen van de nieuwe consument en biedt een goed inzicht in de klantervaring tijdens deze digitale revolutie.”

 

Aan de prijs is een bedrag verbonden van 1000 euro. Alle finalisten kregen een inspirerend maerketingboek van Rockfon en 2 VIP-tickets voor het Autosalon 2016 van Opel Belgium.