U bent hier

Het VUB Career Center van de Vrije Universiteit Brussel heeft een volledig vernieuwd Jobboard (http://www.vub.ac.be/careercenter/) gelanceerd. Het gebruikt daarvoor de technologie van Jobat.be, de jobmodule van Jobat Media en de grootste website voor online rekrutering van het land. Dankzij deze samenwerking met Jobat Media heeft de VUB nu een modern rekruteringsplatform, waar werkzoekenden en werkgevers gericht naar elkaar op zoek kunnen gaan. 

 

 

De Vrije Universiteit Brussel vindt het niet alleen belangrijk om haar studenten tijdens hun studies te begeleiden, maar ze wil ook daarna haar verantwoordelijkheid opnemen. Arthur Skenazi, projectverantwoordelijke van het VUB Career Center: “Al jaar en dag investeert de VUB in een goede overgang van universiteit naar werk. Het is één van de hoekstenen van ons beleid geworden. We hadden al een database met vacatures, omdat onze partners graag op de eerste rij staan om young potentials te ontdekken. Nu kunnen ze dit doen via een overzichtelijker en efficiënter platform.”

 

Platform op maat van bedrijven en studenten

Studenten en pas afgestudeerden kunnen op het jobportaal van het VUB Career Center rechtstreeks solliciteren bij bedrijven of bij de universiteit zelf, of hun cv achterlaten. Ze kunnen er terecht voor hun eerste job, maar ook voor een stage, vrijwilligerswerk of met ondernemingsideeën. Werkgevers  kunnen op het platform gratis jobaanbiedingen posten, de kandidaten opvolgen door een status toe te kennen aan hun cv, een cv intern doorsturen naar collega’s of er opmerkingen aan toevoegen. In één simpele beweging plaatsen ze een jobaanbieding ook op Jobat.be of op de algemene VUB-jobsite.

Mark Maldeghem, Business Director bij Jobat Media: “Rekruteren is maatwerk geworden. Dit kant-en-klare jobplatform, aangepast aan de VUB-huisstijl, zal studenten en alumni op een gerichte manier naar de arbeidsmarkt leiden en werkgevers helpen om de meest geschikte kandidaten te vinden. Bovendien is de jobmodule ook mobiel toegankelijk en kan men zelfs jobs sharen via LinkedIn en Twitter, waarmee we volop inspelen op het mediagebruik van jongeren.”

Eerder gingen de hogescholen UCLL, HELMo, Arteveldehogeschool en Hénallux en federaties als Essenscia, Comeos en Febelfin ook al een samenwerking aan met Jobat Media.